FAQ

Frågor och svar

Vad kostar det att beställa ett Urbrev?

Att beställa ett Urbrev är kostnadsfritt och helt utan förbindelser.

Vad kostar en reparation?

Det är svårt att säga vad en reparation kostar utan att först göra en felsökning på uret.
Därför erbjuder vi just ett kostnadsfritt Urbrev.

Vågar man skicka en klocka med Post?

Ja. Det tycker vi.
För att göra det ännu säkrare för dig, försäkrar vi ditt ur, upp till 50.000 kr.

Kan man bedriva en verkstad på internet?

Ja. Många köper idag sina klockor på internet och ofta mycket billigare än i en vanlig butik.
Vi erbjuder samma service som en traditionell urverkstad fast till ett lägre pris.

Vad händer om jag inte skickar in någon klocka?

Att beställa ett Urbrev är kostnadsfritt. Vill du sedan inte änvända dig utav det så händer ingenting.
Du kan alltid spara det till ett senare tillfälle.

Vad händer när jag skickar in mitt ur?

När du skickat in ditt ur till oss registreras det först och främst i vårt system, så att vi vet vems uret är. Sedan gör våra kunniga urtekniker en felsökning för att fastställa vad felet är. När vi fastställt felet registreras ett kostnadsförslag som sedan skickas till dig.

Kan man tacka nej?

Du har alltid möjlighet att avslå kostnadsförslaget och få ditt ur skickat i retur utan åtgärd.

Hur lång tid tar det?

Det tar olika lång tid för olika ur och olika fel.
Ofta är reparationerna klara någon dag efter att vi fått ett godkännande. Vi testar alltid uret i några dagar innan vi returnerar det till dig. Detta för att garantera att uret går som det ska, och för att du ska slippa onödiga bekymmer.

Var finns er verkstad?

Vår verkstad finns i nord-västra Skåne i en stad som heter Landskrona. Ca. 40km norr om Malmö och ca. 20km söder om Helsingborg.

Får man någon garanti?

Vi lämnar alltid 1 års garanti på utfört arbete. Enligt konsumentköplagen.

Har du några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på denna sidan eller under fliken "Kontakt"